Email via script via Exchange Server (SASL)

Diskutiere Email via script via Exchange Server (SASL) im RedHat,Fedora & CentOS Forum im Bereich Linux Distributionen; Hello, I am currently on a topic more than a week off and really despair ;-) The task is simple: I have a script on a CentOS7 server, which...

1. #1 sakurasanta86, 17.04.2018
    sakurasanta86

sakurasanta86 Grünschnabel

Hello,
    I am currently on a topic more than a week off and really despair ;-)

The task is simple:

I have a script on a CentOS7 server, which sends an email over an Exchange server. This email then goes to an email address that has an activated autoresponder. The script then checks to see if the autorespond response has arrived. That works quite well. However, the Exchange server should no longer accept plain login but authenticate to keberos (ntlm)

The script now reports:
    EMAIL DELIVERY CRITICAL - smtp failed: SMTP SEND CRITICAL - No SASL mechanism found at /usr/share/perl5/vendor_perl/Authen/SASL.pm line 77. at /usr/share/perl5/Net/SMTP.pm line 143.

I understand that without this SASL no login (login) on the Exchange server is possible. The question is: How do I install the SASL so that the server can log in to the Exchange mailbox and send the mail.

Possibly. required information:
    The background is the monitoring of an Exchange server. Here, the mail route should be checked.
    The plugin is the check_email_delivery (just google it after, first entry of nagios)
    Monitoring software is icinga2

Many Thanks!
    Best regards
    Wendy

2. marce

marce Kaiser

Thema:

Email via script via Exchange Server (SASL)

Die Seite wird geladen...

Email via script via Exchange Server (SASL) - Ähnliche Themen

1. Email via script via Exchange Server (SASL)

Email via script via Exchange Server (SASL): Xin chào, Tôi hiện đang trên một chủ đề hơn một tuần nghỉ và thực sự thất vọng Nhiệm vụ rất đơn giản: Tôi có một kịch bản trên một máy chủ...
  2. Email via Script über Exchange Server versenden (SASL)

Email via Script über Exchange Server versenden (SASL): Hallo, ich bin z.Zt. an einem Thema mehr als eine Woche dran und echt am verzweifeln ;-) Die Aufgabenstellung ist einfach: Ich habe auf einem...
  3. Script zur Datensicherung und anschliessender Email-Versand

Script zur Datensicherung und anschliessender Email-Versand: Das Script ist noch nicht ganz fertig, es kommt anschliessend natürlich noch eine Verschlüsselung rein, da der Versand ja per Mail etwas unsicher...
  4. Eine Email von Script versenden (über SMTP)

Eine Email von Script versenden (über SMTP): Hallo, ich würde gern eine Email vom Shell-Script verschicken. Ich habe mail und mailx auf dem Rechner installiert. Intern innerhalb des...
  5. eMail per Script versenden? (KMail, mailx o.ä.)

eMail per Script versenden? (KMail, mailx o.ä.): Hallo Leute. Ich stehe gerade tierisch auf dem Schlauch und weiß nicht so recht weiter. Ich will nämlich folgendes: Wenn in KMail bestimmte...
  1. Diese Seite verwendet Cookies um Inhalte zu personalisieren. Außerdem werden auch Cookies von Diensten Dritter gesetzt. Mit dem weiteren Aufenthalt akzeptierst du diesen Einsatz von Cookies.
    Information ausblenden