Unknown Horizons Version 2009.00 ist da

Dieses Thema im Forum "Games" wurde erstellt von LinuxDonald, 09.03.2009.

  1. #1 LinuxDonald, 09.03.2009
    LinuxDonald

    LinuxDonald Grünschnabel

    Dabei seit:
    16.03.2007
    Beiträge:
    3
    Zustimmungen:
    0
    Unknown Horizons Version 2009.00 ist da.

    Zu dem möchte ich euch auch sagen das ich jetzt Projektleiter bei der Fife Engine bin. Und wir zusammen UH und Fife neue Devs suchen um die Engine als auch Unknown Horizons zu verbessern.
    Wer Interesse hat kann ich gerne bei uns melden oder einfach hier Posten.

    Screenshots

    IRC:
    Server:irc.freenode.org
    Channel: #fife und #unknown-horizon

    Hier einmal der Changelog:

    2009-03-08: Milestone 2009.0

    * General

    * New: Added a free trader that sells and buys the players goods

    * New: Buildings are now rotatable

    * New: Buy/Sell menu

    * New: Add running costs and an option to decomission buildings to the game

    * New: Started basic work on Gettext support for adding different languages to the game

    * New: Isles get filled randomly with trees on startup

    * New: New Map

    * Change: Changed name from OpenAnno to Unknown Horizons

    * Change: Rebuilt ship inventory

    * Change: Random tree/building on build

    * Change: Lumberjack cuts trees randomly

    * Change: Massive changes in the content directory structure to allow easier implementation of animations

    * Fix: Crash in build mode

    * Fix: Collectors use tents as path

    * Fix: Crash in Destruction mode - mouse drag

    * Fix: Trees being build over existing sreets and trees autotearing them down

    * Fix: Herder goes backwards and his sheeps are all at the same place

    * Fix: Turning menu: picture and building are asynchron

    * Fix: Stock don't increase after building a storage tent

    * Fix: Weater steal in other weater's tent.

    * Fix: Resource Transfer crashes game when out of range

    * Fix: Buildable status only updated on mouse move



    * Graphics and GUI

    * New: New building main square, where inhabitants get their ressources

    * New: Icons for switching game speed

    * New: New model for signal fire

    * New: New models for different types of trees

    * Change: Resized buildings and units

    * Change: Added new graphics for units

    * Change: New graphics for main ship and trader

    * Change: Redesign of build menu, added icons of buildable objects

    * Change: New tileset

    * Change: Unified lighting on renderings

    * Change: Updated Buildings: Softened shadows, added some grass, texture work

    * Fix: ship-trademenu and mainmenu are overlapping

    * Fix: Unified lighting in renderings



    * Sound

    * New: Implemented build sound

    * New: Added ambient sounds for lumberjack, herder, main square and branch office

    * New: Rolloff function for sound, which fades ambient sounds depending on the position on the map

    * New: New Song Beware the Ship's Kobold!

    * New: Functionality to adjust volume level for music and effects

    * New: Implemented event based speech output

    * New: Added four different sounds to welcome you on the map



    ... and a lot more smaller bugfixes.



    Many thanks go to all developers, contributors, testers and supporters.

    Link

    Download
     
  2. Anzeige

    Schau dir mal diese Kategorie an. Dort findest du bestimmt etwas.
    Registrieren bzw. einloggen, um diese und auch andere Anzeigen zu deaktivieren
  3. #2 Tomekk228, 09.03.2009
    Tomekk228

    Tomekk228 Lebende Foren Legende

    Dabei seit:
    14.08.2007
    Beiträge:
    2.417
    Zustimmungen:
    0
    Ort:
    /home/tomekk/
    Ich muss ehrlich sagen das mir der Name OpenAnno besser gefallen hat :)

    Und wieso kein Anno Klon? Man kann doch ein Anno Klon programmieren incl neue Ideen :)
     
  4. #3 LinuxDonald, 10.03.2009
    LinuxDonald

    LinuxDonald Grünschnabel

    Dabei seit:
    16.03.2007
    Beiträge:
    3
    Zustimmungen:
    0
    Das hat alles seine gründe. das Team musste den Namen ändern weil unter anderem Ubisoft schon ein Auge auf OpenAnno haben sollte und das bestimmt nicht im Positiven. Daher lieber vorzeitig dem Ärger aus dem weg gehen. Zu dem soll es ja vom Prinzip her Anno ähnlich sein :)
     
Thema:

Unknown Horizons Version 2009.00 ist da

Die Seite wird geladen...

Unknown Horizons Version 2009.00 ist da - Ähnliche Themen

  1. »XCOM: Enemy Unknown« für Linux veröffentlicht

    »XCOM: Enemy Unknown« für Linux veröffentlicht: Knapp eineinhalb Jahre nach der ursprünglichen Freigabe steht »XCOM: Enemy Unknown« auch Linux-Spielern zum Bezug bereit. Bei dem Titel handelt es...
  2. Kernel [unknown ASC/ASCQ]

    Kernel [unknown ASC/ASCQ]: Moin, ich hab gerade mal meine Syslogs gecheckt und dabei ist mir was unschönes aufgefallen. Weiß allerdings nicht genau was mir der Kernel...
  3. mysqldump: Got error: 1286: Unknown storage engine 'ndbinfo' when using LOCK TABLES

    mysqldump: Got error: 1286: Unknown storage engine 'ndbinfo' when using LOCK TABLES: Hallo. Bei der Sicherung meiner Datenbanken via mysqldum erhalte ich eine Fehlermeldung: # mysqldump -A > /home/user/Dokumente/alle_db.dump...
  4. sed: -e Ausdruck #1, Zeichen 6: unknown option to `s'

    sed: -e Ausdruck #1, Zeichen 6: unknown option to `s': Hallo Forenmitglieder! Ich möchte etwas ganz einfaches machen. Eigentlich... Ich möchte mit sed t durch d ersetzen. Das ganze sieht so aus...
  5. uname -p unknown

    uname -p unknown: hi wer bei #uname -ip unknown unknown zurückbekommt ist einer der slackwareuser der keinen 486 hat :headup: für die glücklichen die...