Mandos Encrypted File System Unattended Reboot Utility 1.5.5

Dieses Thema im Forum "Security News" wurde erstellt von newsbot, 02.06.2012.

1. #1 newsbot, 02.06.2012
    newsbot

newsbot Foren Gott

The Mandos system allows computers to have encrypted root file systems and at the same time be capable of remote or unattended reboots. The computers run a small client program in the initial RAM disk environment which will communicate with a server over a network. All network communication is encrypted using TLS. The clients are identified by the server using an OpenPGP key that is unique to each client. The server sends the clients an encrypted password. The encrypted password is decrypted by the clients using the same OpenPGP key, and the password is then used to unlock the root file system.

Weiterlesen...

2. Anzeige

Schau dir mal diese Kategorie an. Dort findest du bestimmt etwas.
    Registrieren bzw. einloggen, um diese und auch andere Anzeigen zu deaktivieren
Thema:

Mandos Encrypted File System Unattended Reboot Utility 1.5.5

Die Seite wird geladen...

Mandos Encrypted File System Unattended Reboot Utility 1.5.5 - Ähnliche Themen

1. Mandos Encrypted File System Unattended Reboot Utility 1.6.0

Mandos Encrypted File System Unattended Reboot Utility 1.6.0: The Mandos system allows computers to have encrypted root file systems and at the same time be capable of remote or unattended reboots. The...
  2. Mandos Encrypted File System Unattended Reboot Utility 1.5.4

Mandos Encrypted File System Unattended Reboot Utility 1.5.4: The Mandos system allows computers to have encrypted root file systems and at the same time be capable of remote or unattended reboots. The...
  3. Ermitteln aller Parameter eines Kommandos

Ermitteln aller Parameter eines Kommandos: Hi Leute, Ich bräuchte eine Möglichkeit um zu einem Kommando alle Parameter zu ermitteln. Am besten in einer Liste oder sowas. Die Sprache ist...
  4. return-code eines unterprogramms, dass mittels kommandosubsitution aufgerufen wird

return-code eines unterprogramms, dass mittels kommandosubsitution aufgerufen wird: ich habe folgendes problem: in einem unterprogramm eines bashskripts will ich ein wert zu einem input berechnet. da ich keine globalen variablen...
  5. Kommandosubstitution und egrep

Kommandosubstitution und egrep: Hallo, ich bin auf einem debain-basierendem System mit der Shell (möglicherweise auch die dash, ist leider nicht mein Server) unterwegs Ich...