Snare For Linux Password Disclosure

Dieses Thema im Forum "Security News" wurde erstellt von newsbot, 11.12.2012.

1. #1 newsbot, 11.12.2012
    newsbot

newsbot Foren Gott

Snare for Linux ships with a web interface that can be used for viewing log data and configuring the agent. In the web interface at /remote, a user is able to set a password for remote configuration of the agent. The rendered page contains the field "RemotePassword" with its input type set to password which masks the password in the interface, however this is purely aesthetic. By inspecting the page source and examining the RemotePassword field, it is possible to retrieve the MD5 hash of the current password. Versions prior to 1.7.0 are affected.

Weiterlesen...

2. Anzeige

Schau dir mal diese Kategorie an. Dort findest du bestimmt etwas.
    Registrieren bzw. einloggen, um diese und auch andere Anzeigen zu deaktivieren
Thema:

Snare For Linux Password Disclosure

Die Seite wird geladen...

Snare For Linux Password Disclosure - Ähnliche Themen

1. Snare For Linux Cross Site Scripting

Snare For Linux Cross Site Scripting: Snare for Linux suffers from a cross site scripting vulnerability via log injection. All versions prior to 1.7.0 are vulnerable. Weiterlesen...
  2. Snare For Linux Cross Site Request Forgery

Snare For Linux Cross Site Request Forgery: Snare for Linux suffers from a cross site request forgery vulnerability due to a poor implementation of the ChToken. All versions prior to 1.7.0...
  3. Arch Linux via Hamachi zu bestehendem VPN verbinden

Arch Linux via Hamachi zu bestehendem VPN verbinden: Guten Tag zusammen! Ich betreibe zu Hause einen kleinen Server für Minecraft und samba file sharing und möchte diesen nun zu meinem bestehenden...
  4. linux-firmware-nonfree in Centos 15.11 (64 Bit)

linux-firmware-nonfree in Centos 15.11 (64 Bit): Hallo wie kann man linux-firmware-nonfree in Centos 15.11 (64 Bit) installieren?
  5. Linux konvertieren

Linux konvertieren: Hallo, ich benutze VMware auf meinem Windows-Rechner. Dort würde ich gern eine neue Linux-VM einrichten. Nur, wie bekomme ich eine Linux-VM?...